Κυριακή 22 Φεβρουαρίου 2009

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ: ΩΦΕΛΟΥΝ Ή ΒΛΑΠΤΟΥΝ;

γράφει η μαθήτρια της ΣΤ΄τάξης Μεχίλη Μαρία

Τα τελευταία χρόνια τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν μπει για τα καλά 
στη ζωή των εφήβων. Σημαντικό ρόλο παίζει ο ηλεκτρονικός υπολογιστής αφού είναι το κύριο μέσο διασκέδασης των έφηβων.

Ωστόσο θα έπρεπε να αναρωτηθούμε αν ωφελούν είτε τηνυγεία είτε την ψυχολογία των παιδιών.

  Πολλά ηλεκτρονικά παιχνίδια περιέχουν σκηνές βίας η διαφορές μάχες.
Όποτε έχουν λάθος πρότυπα για μικρά παιδιά με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνστο παιχνίδι τους διάφορα σπαθιά η όπλα προσπαθώντας να μιμηθούν τους ήρωες αυτών των παιχνιδιών.
Άλλο ένα θέμα που πρέπει να μας ενδιαφέρει
είναι ότι αυτό μπορεί να βλάψει την όραση των παιδιών. Επίσης μ’ αυτόν τρόπο κάνουν καθιστική ζωή και δεν αθλούνται όποτε αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία. Πολύ σημαντικό κατά τη γνώμη μου είναι πως δεν αφιερώνουν χρόνο στο διάβασμα εξωσχολικών βιβλίων και γενικότερα στη μάθηση. Πάντως το πιο σημαντικό πιστεύω πως είναι κάτι που επισημαίνουν οι επιστήμονες: πως μερικά παιδιά τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν εθισμό στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αυτόαντιμετωπίζεται μόνο ιατρικά.

  Τα μειονεκτήματα αυτών των παιχνιδιών είναι πολλά, μα μπορεί να έχουν και
τα καλά τους. Πολλά ηλεκτρονικά παιχνίδια μάθησης είναι χρήσιμα στα παιδιά.
Κι αυτά όμως με ένα όριο στο χρόνο που παίζονται. Πιστεύω πως αυτά μπορούν 
βοηθήσουν ένα παιδί με ποιο ευχάριστο τρόπο. Παρόλα αυτά οι γονείς πρέπει να 
περιορίζουν το χρόνο κατά τον όποιο τα παιδιά τους βρίσκονται σε αυτήν την απασχόληση και να ελέγχουν την ποιότητα αυτών των παιχνιδιών.